fredag, september 18, 2009

En spännande bussresa.

Söta lilla tanten.

Den lilla tanten undrade varför jag valt att sätta mig just på den plats i den tomma bussen. Tjaaa, ingen särskild andledning, svarade jag.
Men sedu det har det för mig säger hon och sätter sig på sätet mitt över gången och ber mig gissa varför. Jag har ingen aning. Men det visar sig att det var lite skönare för benen att ha dem på hjulen. Jaha, jaa när jag tänker efter så kan jag väl hålla med.
"Nu kommer du komma ihåg mej och komma ihåg vilken den bästa platsen i bussen är!" Jo det kommer jag verkligen att göra.
Vi bor nästan grannar jag och tanten. Hon ska ha stambyte i april och hon vägrar att byta ut sitt badkar. På söndag kl nio ska hon spela dubbeltennis i två timmar med sitt gäng. Hon tyckte att jag borde bli med på tennis. "Du har ju så nära." De spelar var 14 dag. Men jag skulle nog vara lite rädd att jag skulle skjuta för hårt eller träffa lite fel om jag spelade med henne för hon såg skör ut.

Man träffar då roliga människor i kollektivtrafiken. Det säger jag till Erik varje gång han klagar på att han måste åka tåg eller buss eller för den delen tunnelbana.

/Carin

1 kommentar: