tisdag, september 22, 2009

Cykeltävling och spackel

Där beskrev jag min helg ganska bra tycker jag.
Fredag bestod av att slipa arbetsrummet och till min fasa upptäcka att dammsugarpåsen var så full att den inte orkade suga upp något damm alls, men det löste sig till sist ändå!

Lördag var det dags för den stora cykeltävling jag anmälde mig till som hastigast en kväll efter att ha cyklat lite fortare en vanligt, och fått för mig att Lance Armstrong kan slänga sig i väggen.
Efter att ha varit sjuk en vecka innan start och därför inte kunna följa mitt "träningsprogram" jag hade satt upp så hade jag aldrig ens cyklat 2 mil.

Jag kommer till starten som är I hammarbybacken bokstavligen i, starten går och jag börjar trampa, jag kommer runt ett hörn och inser att man ska cykla upp för HELA backen, efter en tredjedel är jag helt slut och går upp med cykeln istället. Kaxig som man är så hade jag ju ställt mig i den snabba start gruppen men innan jag kom upp så hade nog väldigt många i den långsamma kommit om mig också. Väl uppe på toppen så kommer ju logiskt en nedförsbacke, men den var också brant och det fanns stup på båda sidor och det var rullgrus i hela backen. Håller mig på hjulen hela vägen ner och börjar fundera på om det här verkligen var en så himla bra idé trots allt. Men tänker att de värsta måste ju vara över i alla fall!

Sen går det upp och ner på grusvägar och motionsspår och jag börjar tänka att det här var ju ganska trevligt. Då kommer de tekniska skogspartierna! Då var det stockar och stenar och rötter och berg och krondiken i både uppför och nedförs backar, men på något magiskt sätt, eftersom jag aldrig cykla på sån väg förut, så ramlar jag inte en enda gång. Däremot så lyckades sladden till cykeldatorn fastna i framdäcket på något sätt så att den gick av på tre sällen. Men efter 1 mil så kom jag in i andra andningen och då var det riktigt roligt och kom till slut i mål på 1:16:08 vilket var en 38:e plats av 68, så jag är nöjd ändå. Men nästa år kan det vara bra att ha tränat lite mer innan.
Lördagskvällen bestod av spackling och ligga i soffan och vara nervös inför söndagens träningsverk.
Men jag klarde mig, ingen träningsverk alls!

Så att nu är det "bara" att spackla en gång till, måla tak och fönster och tapetsera och lägga golv så är det ju färdigt!

/Erik

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat där!
    Ingen rolig backe alls

    /Veronica

    SvaraRadera
  2. Tack! Nej det var det verkligen inte.
    /Erik

    SvaraRadera